Poza żeglowaniem ze Sztokholmu do Sopotu i wizytami na wyspach Szwedzkich, chcemy przekazać Wam wiedze z zakresu Ratownictwa Morskiego. Chcesz, poczuć się pewnie na morzu, wiedzieć jak zachować się i co zrobić w sytuacji awaryjnej! Prawdopodobnie jako jedyni, pokażemy Ci w praktyce na czym polega ratownictwo morskie, ewakuacja, komunikacja awaryjna . Szkolenie zgodne z konwencją STCW. Rejs morski z bardzo dużą dawką praktyki i samodzielnych ćwiczeń. Każdy uczestnik, będzie mógł zapoznać się praktyczną obsługą tratwy pneumatycznej oraz kamizelki.

Na czym pływamy:

Jacht oceaniczny JEANNEAU 44 Sun Magic 14 m, 12 osobowy, ogrzewany.

Dla kogo jest ten kurs:

Dla osób, które chcą zostać samodzielnymi sternikami.

Przygotowujących się do certyfikowanego pakietu bezpieczeństwa STCW, zainteresowanych ratownictwem.

Zapraszamy tych którzy dopiero co uzyskali patent żeglarski(JSM) lub Żeglarz Jachtowy.

Dla wszystkich chcących przeżyć przygodę na morzu prowadzić czartery i rejsy, rozszerzyć wiedze.

Zakres szkolenia żeglarskiego:

Przygotowanie jachtu do rejsu morskiego,

Planowanie trasy rejsu, prognoza pogody

Węzły, knagowanie, cumy, springi

Optymalny trym żagli, refowanie, sztormowanie

Manewry portowe, cumowanie

Elementy nawigacji elektronicznej i tradycyjnej

Locja, znaki wodne, prawo drogi

Żegluga nocna, wachty

Elementy obsługi VHF, MAYDAY

Zakres szkolenia PAKIET BEZPIECZEŃSTWA:

Procedura MAYDAY, DSC, komunikacja z SAR.

Postępowanie w sytuacji człowiek za burtą, manewry, poszukiwanie rozbitków.

Przygotowanie jachtu do sztormu.

Wymiana żagli na morzu. Manewry na żaglach sztormowych. Sztormowanie

Budowa, uwalnianie tratwy /automat, manual/ odpalenie tratwy w wodzie.

Odwrócenie tratwy, ewakuacja do tratwy w praktyce.

Jak działa kamizelka pneumatyczna? Wyzwolenie kamizelki w wodzie.

Trasa Rejsu:

Zaokrętowania w Goteborgu 26.04.2024 popołudniu. Po pierwszym szkoleniu, odprawie i zapoznaniu z jachtem będziemy się starać wypłynąć koło 16,

lub następnego dnia wcześnie rano. Wychodzimy na Bałtyk najpiękniejszymi szkierami i kierujemy się na południe. Dalej odwiedzimy Cieśnina Kattegat

i wyspę Saltholm, Ven, aż do Kopenhagi i Sund. Po krótkim zwiedzaniu płyniemy dalej w kierunku Christianso i Bornholm. Na obu wyspach jest planowany

postój i zwiedzanie.(Zerknij dalej na Ciekawostki Bałtyku) Ostatnie etap to około 24h skok przez Bałtyk. W miarę możliwości i warunków pogodowych

zawitamy do Ustki lub na Hel. Rejs kończymy w sobotę 04.05.2024 w Marinie Sopot. Planowane przypłyniecie jest do godziny 12.

TRASA REJSU I PROGRAM MOGĄ ULEC ZMIANIE ZE WZGLĘDU NA PROGNOZE.

Cena:

1799 zł 8dni

Cena obejmuje:

Wyposażony jacht do rejsu morskiego

Środki asekuracyjne, tratwy, pirotechnikę

Wyposażona kuchnia

Skippera/instruktora /2osoby/

Szkolenie wg oferty

Zakwaterowanie na jachcie

Przygotowana koja, prześcieradło

Ubezpieczenie jachtu

Cena nie obejmuje:

Wyżywienia

Paliwo

Opłaty portowe poza Sopotem

Składka na kasę jachtową (około 50-70zł za dzień)

Pościeli (każdy powinien mieć śpiwór, poduszkę)

CIEKAWOSTKI O BAŁTYKU

1. Bałtyk jest śródkontynentalnym, szelfowym morzem Oceanu Atlantyckiego.

2. Granice morza wyznacza linia od północnego cypla Skagen do wyspy Tjörn.

3. Bałtyk jest najmniej zasolonym morzem, średnia zasolenia wynosi około 7-8 promila.

4. Na polskim wybrzeżu można zwiedzić 17 latarni morskich; 15 z nich nadal działa.

5. Bursztyny bałtyckie powstały z żywicy drzew iglastych, największy znaleziony waży 10 kg.

6. Na dnie Bałtyku leży około 3 tysięcy wraków z różnych okresów historycznych.

Wyspa Christiansø: Między skalistymi wysepkami Christiansø i Frederiksø znajdował się naturalny port, gdzie Christian V nakazał wybudować twierdzę obronną. Mini wysepka była twierdzą od końca XVII do połowy XIX wieku. Mury, budynki koszar i armaty są zachowane. Wyspa Bornholm: Bornholm to duńska wyspa u wybrzeży Danii i Szwecji. Jest nazywana zapomnianą perłą Bałtyku ze względu na urokliwe miejsca i wspaniałe jedzenie. Wyspa ma kilkanaście działających wiatraków i unikalne kościoły rotundowe z XI-XII wieku. "Sol over Gudhjem" to lokalna potrawa.

Cieśniny Duńskie: To zespół cieśnin i zatok między półwyspami Jutlandzkim a Skandynawskim na Morzu Bałtyckim, łączące Morze Północne z Bałtykiem. Nazwa "Kattegat" pochodzi od holenderskiego i oznacza "kocią dziurę" średniowieczne porównanie do wąskiego przejścia tylko dla kotów.

Øresundsbron - most łączący dwa światy: To podwieszany most o długości 7845 m, łączący Kopenhagę z Malmö nad cieśniną Sund między Danią a Szwecją.

Półwysep Grenen /Skagen/: Grenen to miejsce spotkania Morza Północnego i Bałtyckiego. Można stanąć w obu morzach jednocześnie. Surowo zabronione jest pływanie z powodu prądów morskich. Grenen to także popularne miejsce do obserwacji fok, wielorybów, delfinów i ptaków.

Råbjerg Mile: To największa migrująca wydma w Europie Północnej, poruszająca się z prędkością około 15 metrów rocznie.

Hirtshals Fyr: Jest to wysoka na 35 metrów latarnia morska nad Morzem Północnym, działająca od 1863 roku. W jej pobliżu można zwiedzać bunkry z czasów II wojny światowej.

Pliki do pobrania: 

Rejs stażowy z elementami ratownictwa morskiego

Galeria